Gräsmatta….


Cheezez vilket jobb när man har låtit gräsmattan växa för långt! Som värsta åkern…. Åkte till stugan igår efter att barnen blivit hämtade av deras pappa, hade lätt sovit över om jag inte skulle ha haft kurs idag.
Som tur var fick jag hjälp av en granne som åkte på en sittgräsklippare, ( heter de så), fast de var nästan så att inte ens den gräsklipparen orkade klippa…😁
Fast att kratta upp allt sen var ju sisådär kul…

20140530-055135-21095660.jpg

Gjorde ”små” högar, innan jag lassade skottkärran X-antal gånger och förde bort gräset…
Hittade denna lilla krabat medans jag krattade..

20140530-055435-21275798.jpg

Får ta och klippa gräset en gång till ordentligt nästa gång jag ska dit… 👍😁

Föreningen i stugområdet planerar för midsommarfirandet, och denna år är de nya regler. De har delat området i 4 delar och denna år är de vårt område som ska fixa firandet…
Eftersom jag inte hinner vara med på mötet på lördag så är de ena grannen som får informera mig..:)
Långbordet fick iallafall vaxduk över sig! Lite färg…😊

20140530-055936-21576240.jpg

3 thoughts on “Gräsmatta….

Tack för din kommentar, de uppskattas!

