Altanbygge X2


Förra sommaren hade vi även altanbygge X2 vid stugan.  Först byggdes altanen framför stugan, eller Pua byggde tillsammans med syrrans man. Även brorsan Stefan  var med och rev den gamla, eller han och familjen  kom på besök vid fel tid och blev tvungen att hjälpa till haha medans min andra bror Toni  såg de ut så här…

vilar

Före rivningen….

gamla altanen

bygge

altanbygge

Till våran ska taket fixas…

Set att även min morbror fick ”prova på” hammaren… 🙂

altanbygge

Altanen byggdes ju även ut, så den är större nu 🙂

altanbygge

trappor

altan

Nästan färdig 🙂

Nästa altanbygge blev såååå mycket större som jag hade kunnat tänka mig. Och de byggdes bakom stugan mot skogen där det är bara stora stenar och backe. Ville bara ha en fin grillplats! Och gav min pappa fria händer, han tycker de är roligare så 😉 eller ?

Och de blev sååååå fint!! Nu har vi ett ställe där hela tjocka familjen får plats vid ett långbord!

Några bilder innan bygget började…

altanbygge

003

altanbygge

Denna stora altan byggde han helt själv. Spenderade några dagar vid stugan helt själv. Ringde ibland när han behövde mer material som jag beställde från närheten och levererade direkt till stugan. 🙂 Fick även några bilder skickade till mig då och då. Sen när tid fanns så åkte jag dit med lite mat till honom så att han inte skulle glömma bort att äta haha…

 

altanbygge

altanbygge

 

altanbygge

altanbygge

altanbygge

altanbygge

En del av  familjen….

altanbygge

Nästa projekt blir….. 🙂

Tack för din kommentar, de uppskattas!

